روش های کاهش وزن تا عید نوروز

Nowruz روش های کاهش وزن تا عید نوروز

sport news

چنانچه تصمیم دارید کاهش وزنی چشـم گیر داشته باشید لازم نیست قطعا رژیم غذایی سر سختی را بگیرید چرا که در کنار داشتن وزنی مناسب، برخورداری از سلامت بدنی بسیار زیاد حائز ارزش است .

بهترین راه برای کاهش وزن تا عید نوروز:

به نقل از سیمرغ، ویدا بیطرفان کارشناس اافزایش علوم تغذیه عضو انجمن تغذیه ایران در مورد بهترین راه برای کم شدن وزن تا عید نوروز می گوید: با توجه به نزدیک شدن به تعطیلات نوروزی و شروع شدن دید و بازدیدها، بسیاری از افراد سعی بر آن دارند که در فرصت کوتاه باقی مانده به اعضا دلخواه برسند غافل از اینکه داشتن وزنی معتدلانه و اعضا متناسب از ضروریات همیشگی در زندگی همه افراد است داشتن یکروش صحیح غذایی حفظ وزن در محدوده سالم می بایست سرلوحه همه ایام باشد.

به همین دلیل برای خود وزن خاصی را تا عید نوروز هدف قرار ندهید با توجه به نظرات کارشناس تغذیه خود رژیم غذایی مناسب را شروع کرده و با انگیزه ادامه دهید به آن میزان کاهش وزن مناسب‌تان تا ایام عید بسنده بکنید جهت چه که کاهش وزن بیش از میزان استاندار منجر به عوارضی جبران ناپذیر خواهد شد از عبارت بازگشت مجدد وزن، حتی بیشتر از سابق، که کم کردن آن از دوره های رژیم ویرایش ی قبلی بسیار زیاد دشوارتر خواهد بود.

رژیم های غذایی سریع الاثر:

اگر تصمیم دارید کاهش وزنی چشـم گیر داشته باشید لازم نیست قطعا رژیم غذایی سر سختی را بگیرید که منجر به ظهور قحطی و انواع کمبودها در بدن شما شود برای چه که در کنار داشتن وزنی مناسب، برخورداری از سلامت بدنی زیاد حائز ارزش است . عدم دریافت مواد ضروری بدن منجر به ظهور شرایط قحطی در بدن آسیب به انواع بافت های بدن از عبارت ذخایر کبدی، واکنش های گوارشی و اختلالات پوستی می شود. قطعا داشتن موها پوست سالم به اندازه داشتن اعضا قشنگ جهت شما با اهمیت است .

چنانچه می خواهید بیشتر بدانید : لطفا از رژیم های غذایی چند روزه خودداری بکنید !

ورزش در کنار رژیم اصلاح ی:

ورزش و رژیم غذایی دو عضو جداناپذیر هستند و مکمل یکدیگر هستند . انجام حرکات ورزشی هوازی شبیه پیاده روی تند به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه حداقل ۳ تا ۴ بار در هفته به همه افراد دارای شرایط فیزیکی مناسب پیشنهاد می شود. بدون انجام ورش روند کم شدن وزن شما خیلی نماید خواهد بود. چاقی های موضعی از بزرگترین دغدغه های طرفداران کاهش وزن است . لازم است بدانید رژیم بازبینی ی صرفا منجر به کاهش وزن کلی شما می شود به همین دلیل چنانچه از چاقی عضو خاصی از بدنتان ناراضی هستید قطعا در کنار رژیم غذایی، ورزش مناسب با آن ناحیه از بدن را نیز انجام دهید.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : سالم‌ترین راه برای کم شدن وزن!

توقف رژیم اصلاح ی در طول ایام عید:

متاسفانه توقف در رژیم غذایی یکی از موارد بارز در افرادی است که قبل از رسیدن عید شروع به کم شدن وزن چشـم گیر می کنند. با توجه به دید و بازدیدهای زیاد نوروزی غذاهای رنگارنگی که جهت پذیرایی در مهمانی ها استفاده می شوند اکثرا ادامه دادن روند رژیم اصلاح ی در طی ایام نوروزی کاری بس دشوار است در حالی که استمرار در رژیم ویرایش ی و ادامه دادن آن بسیار زیاد مهم است . هر بار که در رژیم غذایی شکست بخورید در دفعات بعدی کم شدن وزن جهت شما دشوارتر خواهد شد.

از طرف دیگر بدن ما برای آماده شدن با شرایط جدید نیاز به زمان دارد به همین دلیل روند رژیم بازبینی ی رفته رفته طی جلسات ویزیت متوالی (اکثرا ۱۰ روز یکبار) توسط کارشناس تغذیه شما دشوارتر و محدود تر خواهد شد. حتی بعد از دسدلهره و ترس ی به وزن مطلوب نیز رعایت رژیم غذایی تثبیت وزن ضروری است . با توجه به نکات ذکر شده افرادی که کار به رژیم اصلاح ی قبل از شروع تعطیلات می کنند ملزم به رعایت آن در طول زمان تعطیلات و همه مهمانی ها می باشند به همین دلیل قبل از شروع رژیم ویرایش ی بایستی عزم را جهت طی کردن مسیری نسبتا زیاد تقویت بکنید و برای این کار نیازمند برنامه ریزی زیاد مدت هستید.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : رژیم غذایی معتدلانه برای تناسب اندام

پیروی از رژیم غذایی دوباره تکرار ی در طول ایام عید:

یکی از عوامل خیلی مهم در امر رژیم ویرایش ی داشتن تنوع در رژیم غذایی است برای چه که بدن شما بعد از مدتی به رژیم غذایی دوباره تکرار ی جواب نخواهد داد و روند کاهش وزن مسدود خواهد شد. از طرفی طی دوره رژیم بازبینی ی بررسی فیزیکی و وضعیت سلامت ی شما بوسیله کارشناس تغذیه‌تان خیلی ضروری است تا در صورت ظهور کمبود ویرایش هایی تکمیلی تجویز شوند. به همین دلیل قطعا هر ۱۰ الی ۱۴ روز یکبار به همراه رژیم غذایی سابق با کارشناس تغذیه‌تان دیداری داشته باشید.

با توجه به تعطیلات زیاد مدت نوروزی قطعا در آخرین روزهای سال به آخرین ویزیت خود رفته رژیم غذایی نوروزیتان را دریافت بکنید و بلافاصله بعد از اتمام تعطیلات نیز با وی ملاقات داشته باشید.

از آنجا که بسیاری از افراد در طی ایام تعطیل رژیم غذایی خود را ترک کرده و دچار بیشتر شدن وزن می شوند بعد از اتمام تعطیلات انگیزه روحیه خود را برای ادامه از دست می دهد برای مدتی نسبتا زیاد در کمال ناامیدی رژیم ویرایش ی را فراموش کرده یا در صورت ادامه کارشناس تغذیه را تغییر می دهند. توصیه می شود در چنین وضعیتی با وجود سخت تر شدن شرایط جهت شما، نه تنها متخصص را تغییر ندهید بلکه با عزم ای هر چه محکم تر جهت شروعی جدید اقدام بکنید .

روش های غیر اصولی کم شدن وزن:

به دنبال راه های فرعی و غیر اصولی از عبارت مصرف انواع داروها و ترکیبات شیمیایی یا گیاهی غیر استاندارد، مصرف از انواع دستگاه های لاغری موضعی به صورت غیر اصولی و انواع جراحی های لاغری غیر استاندارد نباشید برای چه که بدن شما نمی تواند همه تغییرات را به یکباره تحمل نماید .

به خود فرصت دهید که با روند آرام کم شدن وزنی مناسب داشته باشید و از هرروش در مناسب زیر نظر کارشناس مربوطه به صورت اصولی مصرف بکنید چرا که صرفا رسیدن به وزن مورد نظر طی مدت کوتاه تا عید مدنظر ناست حفظ وزن سلامت ی از ارزش برخوردار است .

توصیه های غلط اطرافیان:

دید بازدید های نوروزی منجر به تبادل اطلاعات زیاد بین افراد می شود. گاهی اوقات تجربیات اطلاعات غیر علمی دیگران می توانند شما را از مسیر صحیح رژیم بازبینی ی‌تان دور نماید به همین دلیل قبل از انجام هر یک از این تغییرات قطعا با کارشناس تغذیه مشورت بکنید . فراموش نکنید رژیم غذایی هرکس متناسب با نیازهای بدنی وی است به همین دلیل از پیشنهاد کردن رژیم غذاییتان به دیگران یا مصرف از رژیم غذایی آنها اکیدا خودداری بکنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *